3 ok, amiért megéri Tiszafüredre látogatni

Tibi atya

Nem csak akkor lesz érdemes meglátogatni Tiszafüredet, amikor jövőre megrendezzük a második Humbákfölde Fesztivált. Nagyon pozitív élményekkel gazdagodtunk a fesztiválon kívül is, ezért melegszívvel ajánlom mindenkinek a Tisza-tó partján fekvő kisvárost.

A helyiek állati jó fejek, és nagyon jó vendéglátók

Megvan az a jelenség, amikor a Balaton mellett bárhol nyit egy hamburgerező, ami a Király utcában a századik helyre sem tudna beavászkodni, és a több évtizednyi foslángos és fagyasztott húspogácsás-csalamádés burgerrettenetek után ezt is mindenki a gasztroforradalom megváltásaként éli meg? Nos, Tiszafüreden ennek a gondolkodásnak nyoma sincsen. Az egyetlen, ami emlékeztet, hogy Kelet-Magyarországra járunk, a város árai, egyébként mind streetfood, mind éttermi szolgáltatás tekintetében megkapjuk Budapest színvonalát. A tóparti büfék közt a jó találatok aránya háromból kettő, de a Tortilla’s fit truck bódéját itt is mindenkinek csak ajánlani tudom. A tonhalas, lazacos, marhás és csirkehúsos wrapek bármikor megállnák a helyüket Budapest streetfood élmezőnyében is, a Tisza-tó partján lazacot majszolni fűszeres majonézzel pedig olyan élmény, amiért tuti visszajárok fesztiválidőn kívül is.

Szeretnék elmesélni egy személyes történetet is: itt történt, hogy kirendeltem 12 doboz sört, amiből csak hatot tudtunk elfogyasztani, mert épp arra jött egy cimbim kegyetlenül megborulva, és hárman kellett hazavinnünk (visszatérő momentum volt - ahol fát vágnak, hullik a forgács). Másnap visszamentem, és nem ugyanaz a srác állt a pultban, de amikor rákérdeztem, egyből mondta, hogy fel van írva, a hat sör pedig visszaköltözött a hűtőbe, és engem vár. Nem tudom, mennyire általános ez itthon, Tiszafüreden ez a mentalitás még csak egyedinek sem tűnt de attól még nagyon jól esett. A jófejség számlájára írjuk azt is, hogy mindenki nagyon kedves volt a fesztiválozókkal, és a mindenki alatt most nem csak a fiatal korosztályt értem, hanem olyan 80 éves néniket is, akik halál lazán bulizó fiatalokat szállásoltak el a kertjükben. Tényleg szerettek minket amiért odamentünk, és ez nem kis szó, mert nem voltunk egy csendes társaság!

Gyönyörű a táj

Ha meguntad az ingyenes szabadstrand nyüzsgését, 600 forintért bérelhetsz kajakot, vagy picit drágábban motoros ladikot, hogy percek alatt olyan rejtett öblökbe juss el, ahol a teljes csendet csak a gazdag madárvilág töri meg. Erről többet nem is írok, csak itt hagyok pár képet, maximális chill.

Ha eleget használom a nécsör hesteget talán egy nap én is fotós leszek, addig is be kell érnetek ezzel az igénytelen lábszelfivel, amibe ráadásul még az ujjam is belelóg. A kép ötpercnyi motorcsónakos robogásra, és kb. húszpercnyi evezésre készült a fesztiváltól, vagyis ennyit kell haladnunk a tavon, hogy ilyen helyekre jussunk el.

Igényes szállás és szolgáltatás fillérekért

Sokszor hallom, hogy „mennék nyaralni, csak nincs miből, amire pedig keretem van, oda a lábam se tenném be”. Teljesen jogos: azok, akik nem ötezreket szórnak ki egyetlen fogásért valamelyik túlhájpolt helyen, de a lepusztult, szocreál és a minőségéhez képest még mindig drága szarra sem vágynak, a szabadidős tevékenységek senkiföldjén rekednek. Tiszafüred lehet az ő megoldásuk erre a problémára! A strand ingyenes, a város gyönyörűen felújított, a kempingek szintén, amire egyedül az árak nem emlékeztetnek: sátorhelyet 600 Ft-tól, kétágyas faházat pedig kb. 3000 Ft/fő/éjtől tudunk kivenni. Ha nem a fürdőszobás apartmanokat választod, akkor sincs nagy gond, a felújítás a vizesblokkokat sem kerülte el, ahogy a napi többszöri takarítás sem.

Ha kíváncsi vagy Tiszafüredre, július 6-án látogass el a Halasnapokra: baráti árakon kajálhatod végig a tó teljes halválasztékát, hogy aztán leöblítsd egy sörrel, és bulizz egy nagyot Tankcsapdára! Én tuti lent leszek, beleszerettem a városba! Dicsértessék!

(Ui.: mielőtt megindul a kötelező hőbörgés, hogy fizetett hirdetés, nem az, egyszerűen csak amennyire féltem, hogy egy konzervatívabb közösségben mennyire nem fogják szeretni Humbákföldét, annyira csalódtam pozitívan a helyiek nyitottságában, és így tudom nekik meghálálni)

Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?