Így szerezz több ezer követőt pár nap alatt

Tibi atya

Először is elnézést a félrevezető clickbait címért, de ezesetben bocsánatos bűnnek tekinthető, ugyanis talán így juthat el az üzenet leginkább a rendeltetési helyére.

Hol vannak már azok az idők, mikor a fiatalok a "mi szeretnél lenni, ha nagy leszel?" kérdésre a tűzoltó, orvos vagy kutató választ adták? Mikor volt utoljára, mikor egy ember értékét a tehetsége, a kvalitásai és az elért eredményei szabták meg, nem pár szám, amit szuperszervereken tárolnak valahol egy felhőben?

Pedig elérkeztünk ide, hogy 2018 van, és a pszichológusok által jósolt helyzet tényleg egyre inkább csak romlik.  Ez ömlik mindenhonnan, és már kicsi kortól kezdve ezt látják a fiatalok is, ezért jön a válasz reflexből a "mi leszel ha nagy leszel?" kérdésre: "celeb". Celeb.
Egy rohadt celebritás, aki attól híres, hogy híres. Nem tett le semmit az asztalra, hozzáadott értéke (ha egyáltalán van) bármihez minimális, pusztán egy entitás, és mégis vírus módjára szaporodik.

Elkeserítő de, mindenki tud a jelenségről, még azok a csajok is, akik közösségi profiljai semmi másról nem szólnak, mint arról, hogy kirakott csöccsel meg pózolással kalapozzák a lájkokat, kedveléseket. És mindezeket csupán arra használják fel, hogy betömjék az önbizalmukban tátongó űrt, amiért számos családi és szocializációs félresiklás felelős. Szerencsére felismerték már, hogy a közösségimédia-függőség egy létező betegség, azonban nem hiszem, hogy belátható időn belül érdemben kezelni lehetne, mert rohamléptékben terjed.

Igazából a jelenség maga nem újszerű, az internet előtti időkben is jelen volt - ismerős gondolom nem keveseknek a középiskolai "menők" és a "lúzerek" csapatainak fogalma. Most ez viszont globális szinten, nagypályán zajlik, és elképesztő, hogy egyesek mit meg nem tesznek, hogy bekerüljenek a "sztárok" csapatába.

Itt van az utóbbi évek legújabb, legtöbbet hangoztatott marketingeszköze, az influencer-jelenség. A szó eredeti jelentése véleményvezér. Sajnos azonban félresiklott a dolog elég rendesen: a mai, magukat influencernek aposztrofáló személyek nagy része minden, csak nem az, aminek lennie kéne. Véleményük nincs, értéket nem képviselnek, oldalt nem választanak, pusztán egy céljük van: a profitmaximalizálás. A közösségi médiában pedig a profit nem más, mint a kedvelés, a lájk, a követők száma.

A lájk egyszerűen tényleg drogként hat, és egyre többet és többet akar az ember, kialakul fokozatosan a dependencia. Sokan gyorsan rájöttek, hogy melyik képekkel, vizuális ingerekkel lehet a leggyorsabban "sikert" elérni. A pucér, gerincvelői reflexeket kiváltó vizuális elemek 5-10x annyi kedvelést, annyi visszajelzést hoznak, mint a bármilyen értéket képviselő vagy agytornát igénylő bejegyzések. Miért büntetné önmagát a "szer" megvonásával? Pusztán a számok érdeklik, tehát egyszerű a feladat: olyan képet kirakni, ami legjobban megfelel mások elvárásainak, amire a legtöbben fognak reagálni. És ahogy a zsák a foltját, kialakul a csak ilyen elemi ingerválaszra fogékony közönség, úgyhogy utána méginkább ilyen jellegű képeket kell posztolniuk. És a kör bezárult. 

Csak abba gondolj bele: mi lesz, ha holnap megnyomnak a világon valahol egy gombot, és nem lesz többé Facebook vagy Instagram?
Mit fogsz akkor csinálni? Ki leszel akkor? Érdekelni fog akkor bárkit is, hogy neked 2-5-10 vagy éppen 300ezer követőd volt?

Legyen inkább véleményed! Ne próbálj görcsösen megfelelni a fejlett világ társadalmi konvencióinak, ami számszerűsíti az ember értékét! Felejtsd el az annyit érsz, ahány követőd van mentailitást!
Tedd el a telefonod! Menj ki a szabadba! Olvass! Fess valamit! Ülj be a haverokkal egy fröccsre!
Kezdj el élni!
Követők helyett pedig barátokat és értékes embereket szerezz az életedbe.

Dicsértessék!

https://tibiatya.blogstar.hu/./pages/tibiatya/contents/blog/55447/pics/lead_800x600.png
Humbák Hírügynökség
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?