De kurva jó, hogy a Coca Cola egy rég megnyert üggyel tereli a figyelmet a környezetszennyezéséről!

Tibi atya

Egy véleménybejegyzést általában elkezdeni a legnehezebb. Kivéve, ha az ember a homoszexuálisokat is érintő témába ártja magát, mert akkor mással nem is szabad indítani, mint kínos mentegetőzéssel („nekem is van meleg barátom, DE”). Ezt megtörendő, sajnálatomat szeretném kifejezni, hogy bizonyos csoportok infantilizálják a homoszexuálisokat, és úgy kezelik őket, mintha nem is felnőtt polgárok, hanem mindenre érzékeny háromévesek lennének, akiket óvni kell a világtól, különös tekintettel az olyan betűre, amit nem a Pride dicsőítésére ütnek le. Vegyünk mindenkit ember- és polgárszámba! Ezért, ha aggályaim vannak velük, vagy az őket állítólag képviselőkkel kapcsolatban, akkor – mint bármilyen másik csoport esetén – írok róluk. Ennél többet nem tudok tenni az elfogadásukért.

A szivárványmozgalom nem több mint PR-giccs. Nem emberjogi mozgalom, nem nemes ügy, hanem reklámkampány, amit ebben a formában már nagyon régóta nem szabadna engedélyeznie egyetlen fejlett országnak sem. A szexuális kisebbségeknek kéne a leghangosabban tiltakozniuk, hogy egy szintetikus szart gyártó harmadik világi rabszolgatartó műanyagszemét-mágnás a szerelmükkel promózza a termékeit. Zéró cukor, zéró kirekesztés – 100% hányinger.

A Pride meghackelése a demokráciának: ingyen veszik igénybe a vonuláshoz a közjavakat, és minden igényt a korlátozásukra azzal támadnak, hogy az intézkedések egy politikai ügy szabad kifejezését lehetetlenítenék el. Mindeközben a rendezvénysorozat kész PR-csomagként funkcionál, amit a legnagyobb transznacionális cégek használnak fel (hogy teljesen ingyen, vagy valamelyik szivárványos anya-, illetve leányszervezetet szponzorálva, az nem átlátható). A kérdés csak az, hogy ha a Pride politikai ügy, akkor mit keres magáncégek marketingkampányaiban, ha viszont a marketingkampányaik gerincét képezi, akkor miért lehet meglógni a reklámszabályok felelőssége alól arra hivatkozva, hogy politikai ügy?

Gyermekmunka? Környezetszennyezés? Globális adóelkerülés? Nem számítanak, mert azokról alig születnek cikkek, de ha férfiak ölelkeznek a terméket szorongatva, akkor arról több száz is. Micsoda progresszió!

Mindeközben éppen ezek a magukat civilnek tartó aktivisták azok, akik miatt lehetetlen értelmes diskurzust folytatni a témáról. Akik miatt lehetetlen anélkül beszélni egy-egy ügy kapcsán a homoszexualitásról, hogy az embert ne bélyegezzék meg – akár a szándéka ellenére is – homofóbiával. Márpedig ha valamivel kapcsolatban nem fejezhetünk ki kételyt vagy idegenkedést, akkor őszintén beszélni sem lehet róla.

Ha homoszexuális lennék, tiltakoznék, hogy ezt valaki engem képviselve tegye.

Tiltakoznék az ellen, hogy a szerelmemet termékértékesítésre használják.

Tiltakoznék az ellen, hogy bizonyos vállalatok a Pride direktíváit szentírásként követő HR-politikájukkal fehéreket és férfiakat diszkrimináljanak.

Tiltakoznék az ellen, hogy a magasabb beosztásoknál az „inclusion” jegyében tényező lehessen az identitás és a szexualitás.

Tiltakoznék, ha a céges megítélésemben nem a teljesítményem számítana, hanem egy olyan tényező, aminek a meglétéről nem is tehetek.

Tiltakoznék, ha egy vonulás és a mögötte álló „civil” lobbicsoportok évről évre így akarnák újrakeretezni azokat a normákat, amik alapján az „emberiesség” fogalmát értelmezzük.

Tiltakoznék, ha azokat, akik nem így értelmezik, a nevemben rekesztenék ki az emberiességből.

Heteroszexuálisként (és bármilyen szexuálisként) pedig azért vagyok kénytelen tiltakozni, mert a magyar oktatás 2019-ben szinte semmilyen módon nem foglalkozik azzal, hogy a jövő generációit felvértezzük a huszonegyedik század kihívásai, például a nemes ügyekbe csomagolt ócska marketingfogások ellen. Hogy ne posztoljanak képet az Instagramra egy kátrányfekete cukros szarról (aminek a szerelemhez semmi köze), csak mert egy vállalat marketingesei egy már rég lefutott és megnyert ügyben foglalják el azt az álláspontot, ami ezt a vitát évtizedekkel ezelőtt leuralta. Hogy ennek kifejezett célja a jobboldali orgánumok hergelése, akiknek most kurvára nem „buzilobbiznia” kéne (ahogy azzal a kólás reklámosok a nulladik perctől számoltak), hanem rávilágítani, hogy egy fogrontó gigacék éppen fillérekért vásárolja be magát az emberek szívébe, hogy addig se kelljen számot adnia a környezetszennyezésről és a környezetvédelmet ellehetetlenítő lobbiról, amit az elmúlt évszázadban piacvezetőként véghezvitt.

És persze észre kell venni azt is, hogy nem csak a 888 és a ProstiSrácok adják a létező legkiszámíthatóbb kétbites reakciót erre a centire kimért médiahackre. Vannak itt Alföldi Róbertek és Che-Katalinok is, akik miután learatták a zöldlájkokat, most a Coca-Colásokba is belenyalakodnak, biztos ami biztos.

Legközelebb a szar oktatás miatti permanens sopánkodás mellett jusson eszükbe, hogy az a huszonegyedik században már nem korlátozódik a tanteremre, és az üzenőfaluk is tökéletes felület arra, hogy a fiatal generációnak segítsenek elkülöníteni az emberjogi ügyeket egy multinacionális cég marketingfogásoktól. Dicsértessék!

https://tibiatya.blogstar.hu/./pages/tibiatya/contents/blog/82105/pics/lead_800x600.jpeg
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?