Norbi hitvány, de a celebek, akik a f.szukat törlik bele, ugyanolyanok!

Tibi atya

Norbi hitvány PR-kudarca rengeteg csatornáját nyitotta meg a magyar nyilvánosságnak, és úgy érzem, hogy a jogos és helyénvaló kritikák mellett a szégyentelen képmutatás is felbugyogott, hogy a nap végén már meg se lehessen különböztetni a tisztítóvizet a bűzlő szartól. Számos celebritás érezte úgy, hogy az ő – Norbiéval tökéletesen azonos – életük alkalmas lehet arra, hogy morális többletet kommunikáljanak magukról. Ezen csatornanyílások egyikét szeretném elzárni.

Szembe jött velem a „Csuti” nevű médiaképződmény írása, ami teljes terjedelmében itt olvasható, akinek viszont alacsony hőfokon ég ki az önmagasztalás toleranciájáért felelős reléje, annak összegzem. Csuti Kulcsár Edina szépségkirálynő férje és tartozéka, aki néhány sorban arról értekezik, hogy milyen tökéletes férj.

Én igenis -és szerintem ezt nagyon sok férfitársam nevében mondhatom-, hogy szerelemből kívánom a feleségemet most is amikor van rajta +12 kg. Sőt, +20-szal is kívántam!

Tisztázzunk valamit! Norbi szavaival egyáltalán nem az volt a gond, hogy egy létező problémát kiemelt, hanem a módszertan, amivel leegyszerűsítette bűnbakképzésre és megszégyenítésre, hogy aztán termékpromócióra használja.

Amikor a Csuti nevű influencer demonstratív önfelszopásba kezd, hogy számára nem a külső a legfontosabb, nem tudok elsiklani egy körülmény mellett: a felesége szépségkirálynő, akinek jelenleg egyetlen hozzáadott értéke a nyilvánossághoz, hogy basznivaló. Basznivaló plusz tizenkét kilóval meg hússzal, meg terhesen is, amit a genetikának, a munkájának, a sebészkéseknek, a szépségiparnak és az instagramszűrőknek köszönhet. Nem tudom elhinni, hogy Csutinak valaha is meg kellett volna küzdenie azzal az egyébként létező nehézséggel, hogy a felesége teste elhagyja a húszas éveit. Több órányi Hajdú Pétertől csatakos bulváranyagon rágtam át magam, de a basznivalóságon túl egyéb tulajdonságát nem sikerült feltárnom a nyilvánosságban, noha a magánélete teljes terjedelmében megtekinthető a szponzorált tartalmakkal teli instagram oldalán.

A tökéletes család tökéletes profilja, a tökéletes férj tökéletes szerelmével elsőre simán csak mezei képmutatásnak tűnik, amiért egyáltalán nem ragadnék billentyűzetet, hiszen ha reggeltől napestig gépelnék, akkor sem érnék egyetlen Kulcsár Edináéhoz és Csutiéhoz hasonló profil végére sem, ráadásul a többség szerintem érti, hogy ha valakinek folyamatosan a közösségi médiában kell hencegnie a tökéletes életével, az csak egyvalamit jelent: kívülről akar elismertetni valamit, ami belülről nem jön.

 Amiért mégis az írás mellett döntöttem, hogy Kulcsárék Instagramoldalán valami olyan förtelmes gyakorlatra bukkantam, ami mellett Norbi működése valamennyi etikai szennyesével sem tűnik olyan gonosznak, és amit minden intellektuális eszközzel irtandónak tartok.

Kulcsárék arra építenek ipart, hogy a kisbabájukat töltögetik fel a Facebookra, amit rogyásig telebasznak szponzorált tartalommal.

Az influencercsaládok influencergyermekeinek nyomorúságos léttel kell szembesülniük: a gyermekkoruk intimitását bontják le. Norbi lánya, Lara, kamaszként saját oldalt üzemeltet, és miközben apja a konzervatív értékek mellett álszenteskedik, ő a seggén gyűjti a lájkokat. Én őt is áldozatnak tekintem, akinek gyermekkorát megrabolták: apától és anyától azt látta, hogy az elismerés a testért jár, és lájkok formájában. Mégis, Lara kamasz: legalább az elvi lehetősége meglett volna, hogy nemet mondjon.

De Kulcsárék babájának nincs. Az apja és az anyja módszeresen sajtol ki a gyerekkorából minden szponzori forintot, miközben láthatóan fel sem merül bennük, mitől fosztják meg azt a gyereket, akinek a csecsemőkorára a saját egobrendjüket építik. Ha a kisfiú felnő, és olyan szakmát akar választani, amivel összeegyeztethetetlen, hogy mindenki – tényleg mindenki – belelásson még a gyerekkori szaros pelenkájába is, akkor apának és anyának oda kell elé állnia és elmesélni a valóságot. Hogy kisfiam, hiába járt volna neked a magánéleted és a felcseperedésed intimitása, hogy egy nap Te is pszichológus vagy bíró lehess, apának és anyának fontosabb volt, hogy a félmeztelen testükre Te rakd nekik a lájkszorzót. Ja, az meg se fordult a fejünkben, hogy Te esetleg – életed bármely pontján - nem szeretnél influencer lenni, és az sem, hogy amit az internetre kirakunk, az bizony örökre meg is marad.

Kulcsárék nem értik, hogy mi a gyerek és mi nem: a gyermek egy picike és védtelen anyagombócka, aki ebben az első két évében tanul meg szeretni és kötődni anélkül, hogy akár ki tudná mondani ezeket a szavakat. Amiről mi azt hisszük, nem érti, azok mintaként égnek bele. Ha anya őszintén tükrözi a szeretetigényét, az is, és ha anya fél szeme eközben folyamatosan a lájkokon van, az is. Ebből pedig az is következik, hogy a gyerek mi nem:

A. Gyerek. Nem. Lájkdoppingszer.


Családi szeretet a MEDOX-fogászati klinika szponzorációjával, hiszen a gyereknek a szépségiparban és az anyja 190 ezres profilján a helye.

Eddigi nem túl hosszú életem során rengeteg olyan tragédiát láttam, ami azért történt, mert valakinek a gyerekkorában rossz dolgok történtek. Ezekből néha picsanehéz kigyógyulni, de szent meggyőződésem, hogy lehetséges. Még az igazi, „apa elővette a faszát” kezdetűekből is.

Ami a valódi poklot elkülöníti a tragédiától, hogy a tragédiában történik valami rossz, aminek nem kéne, míg a pokolban valami jó, aminek kéne, sohasem történik meg. Hiányzik, üres, nincs, de még csak helye sincs. Azt gondolom, hogy ebből kijönni nem csak nehéz, hanem csodaszámba megy, ezért a minimum, amit a saját gyereke életéért minden szülő kötelessége megtenni, hogy az alapvető szükségleteitől semmilyen módon nem fosztják meg. Mert az nem bántalmazás, hanem valami annál is rosszabb. Amikor pedig mindezt valakik azért teszik, mert kozmetikai cégek szponzorálják, akkor az instagramszűrők mögül maga a személytelen Sátán röhög az arcunkba.

A közösségi médiában zászlót bontunk és minden nap harcba vonulunk a figyelemért. Ki az alkoholizmusával, ki az ügyeivel, ki pedig a meztelen seggével. Bárki bármit gondol is rólunk, ezt mi választottuk. A gyerek nem. Olyan, mint egy kibaszott Black Mirror rész, amikor Te oda születsz, ahová mindenki igyekszik, cserébe esélyed sincs kilépni onnan.

Kulcsár Edináék gyerekének joga van az intimitásához, a megélhető gyermekkorához és a nyilvánosságtól mentes otthon biztonságához! Kulcsár Edináék gyereke nem érdemli meg a poklot, ahová a szülei lájkmohósága taszítja őt! Kulcsár Edináék gyereke ember, nem pedig reklámtermék!


"Apa letesz téged, Kiskincsem, mert ahol öt perce a Te kacagásoddal pörgettük a lájkkereket, ott most a kelenföldi restik sztárja, a Mátyás Keserű is felületet bérelt. Ráraknálak erre a képre is, mert így ezer alatt a lájk azért még kéne, csak rongyosra kefélne érte a GVH." 

A Csuti nevű senkiházi médiaféreg pedig akárhány tízezer lájkot kaphat a hazugságokra éhes tömegtől: nemhogy nem jobb Norbinál, de (és ezt még leírni is szar érzés) annyit kéne még fejlődnie a Norbisághoz is, amennyit a gyámhatóságnak és a gyermekvédelemnek, hogy hatékonyan tudjanak fellépni a csecsemőkorú gyermekek módszeres kifosztása és médiaprostituálása ellen. Dicsértessék!



Javítás: az egyik képleírásban elkövettem egy megtévesztő hibát. Medox a kissrác neve, ezért az a kép nem reklám. A cikk szempontjából ez persze alacsony súllyal bír, hiszen nem az döntő súlyú, hogy leteszik-e a gyereket, mikor szponzorált tartalmat tesznek közzé, hanem az, hogy tendenciózusan használják-e, mikor a felületet építik hozzá. A gyermek szempontjából teljesen midegy, hogy a márkahashtag az ő képe alatt van, vagy két képe közé elhelyezve egy harmadikra.

https://tibiatya.blogstar.hu/./pages/tibiatya/contents/blog/89365/pics/lead_800x600.png
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?